Teorie, která popisuje postupy efektivního učení. Tato teorie shrnuje principy učení se z vlastních zkušeností, na základě kterých získáváme podle výzkumů Davida Kolba (1976) 80% vědomostí. Kolbův cyklus učení je tvořen čtyřmi fázemi - 1. konrétní zkušenost, 2. reflexe, uvažování nad prožitou zkušeností, 3. utváření abstraktních konceptů a představ, 4. experimentování se závěry, generalizace a utváření nových konceptů. Koncem čtvrtého cyklu dochází k testování nových konceptů a získávání dalších zkušeností, čímž se celý cyklus opakuje. David Kolb dále na základě cyklu detailně popisuje čtyři styly učení - divergující (pocity, naslouchání), asimilující (budování abstraktních teorií), konvergující (plánování) a akomodující (učení činností samotnou). Kolbův cyklus je základem pro většinu rozvojových a teambuildingových programů.
"Děkujeme za organizaci akce. Mám na ni jen pozitivní ohlasy, líbila se napříč celou firmou. V rámci dotazníku bylo 73% zaměstnanců s odpoledním programem velmi spokojeno, průběh akce i jednotlivé aktivity hodnotili velmi pozitivně, zbývající zaměstnanci byli spokojeni. Nikdo neuvedl nic negativního. Vzhledem k tomu, že jsme IT firma a programátoři a konzultanti jsou spíše peciválové, a podle zkušeností z let minulých, je jejich hodnocení velmi pozitivní."
Renata Apeltauerová
U&SLUNO
Jeremenkova 54/3,
Olomouc 779 00
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
+420 777 698 184